قطعی ایمیل و بالا رفتن نشاط در جامعه!


یکی از آگاهان نیز نظرش در این خصوص اینگونه بود: "مسئولین برای آنکه میزان نشاط اجتماعی و اخبار شادی آور در جامعه بیشتر شوند دست به اینگونه کارها می زنند. شما فرض کنید همیشه ایمیل و جیمیل باز باشد. آنوقت دیگر برایتان استفاده از این سرویس ها عادی می شود. اما اگر چند روزی این سرویس ها مختل باشند و شما یکهو خبر باز شدن جیمیل را بشنوید خیلی خوشحال خواهید شد و مسئولین هم به فکر همین خوشحال شدن شما هستند!"


یکی دیگر از آگاهان نیز بر این عقیده بود که از دیگر فواید قطعی ایمیل ها، روی آوردن دوباره مردم به فرستادن نامه خواهد بود که بدین ترتیب ادارات پست اقدام به جذب نیروهای جدید کرده و اشتغال زایی هم می شود!


این آگاه با بیان اینکه: "شاید خارجی ها فضولی کنند و ایمیل های ما را بخوانند."، از قطعی ایمیل ها شدیدا اظهار خشنودی کرد و گفت: "آرزومندم روزی همانطور که خودروی ملی داریم و این همه هم خوب است(!) صاحب اینترنت ملی و ایمیل ملی هم بشویم!"


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: "شرایط كشور ما طوری نیست كه سرعت اینترنت را بدون قید و شرط افزایش دهیم."


در همین راستا خودمان گفتیم: "حالا افزایش پیشکش! همینی که هست رو در همین حد هم نگه دارین خیلی هم راضی خواهیم بود!"


***

برخورد وزارت کشور با صدا و سیما؟!


ساعت یک بامداد یکم اسفندماه است؛ در برنامه زنده تلویزیونی "پارک ملت" نوباوه، زاکانی و پزشکیان را مشاهده می کنیم. هر کدام از جبهه یشان در انتخابات آتی مجلس می گویند و برای خودشان و حزبشان تبلیغات می کنند. حتی یکی از سئوالات شهیدی فر این است که "من می خوام رای بدم! از برنامه هاتون بگین متقاعد شم به شما رای بدم!"


بعد از اتمام این برنامه، سری به سایت "عصرایران" می زنیم و از قول وزیر کشور می خوانیم: "با افرادی که قبل از ۴ اسفند تبلیغ انتخاباتی کنند برخورد می‌شود."؛ بعد کمی تعجب می کنیم و با خودمان فکر می کنیم یعنی ورزات کشور با صدا و سیما برخورد می کند؟!


***

خبر خوش از نوع رحیمی اش!


سخنگوی اقتصادی دولت از بروز عارضه قلبی سخنگوی سیاسی دولت خبر داد. برخی آگاهان بر این عقیده هستند دلیل این امر قرار گرفتن نام ایشان در لیست افراد مایه دار و بالا رفتن احتمال قطعی یارانه یشان می باشد!


گفتنی است بعد از شایعه ی عارضه ی قلبی دکتر رحیمی ... ببخشید آقای رحیمی(!) و به دلیل اینکه قشر عظیمی از مردم نگران حال ایشان شده بودند و مدام جویای احوال ایشان بودند، سریعا وزیر اقتصاد توضیحات خوشحال کننده ای بدین شرح دادند: "رحیمی دچار عارضه قلبی نشده، برای چکاپ رفته است."


***

منم عکساشو پاره کردم!


مرتضی تمدن گفت: "کاندیداها عکس یکدیگر را پاره نکنند."

یکی از رفتگران هم گفت: "اگه هم خواستین پاره کنین، کاغذهاش رو وسط خیابون نندازید!"

یکی از کاندیدا نیز گفت: "منم عکساشو پاره کردم!"


***

تدبیر!


با توجه به اینکه رحیمی گفته است: "با تدابيري كه احمدی نژاد انديشيد، از رشد صعودي قيمت مسكن جلوگيري شد."


 از آقای دکتر احمدی نژاد درخواست می شود همه ی تدابیرهایشان را در حوزه ی مسکن استفاده نکنند! آخر مردم که مسکن را هم مثل طلا و دلار نمی خورند که گران شدنش مهم باشد یا نباشد! کمی هم به فکر گوشت و میوه و اشتغال و ... باشند و در این زمینه نیز تدابیری بیندیشند!


راستی تا یادمان نرفته است بگوییم دقیقا در همان روز در برخی سایت ها تیتری به این شرح نیز می خوانیم: "بازار مسکن آماده انفجار است!"؛ البته شما نگران نباشید، این اتفاق نخواهد افتاد، باز هم تدابیر اندیشیده خواهد شد!


***

اونجا هم یارانه می دن؟!


با توجه به این خبر: "خانواده دوگار در ایالت آرکانزاس انتظار تولد بیستمین فرزندشان را در آوریل می‌کشند. این زوج تقریباً هر هجده ماه یک بار صاحب فرزند شده‌اند." کدام مورد صحیح است؟!

الف. شاید اونجا هم یارانه می دن؟!

ب. شاید اونجا برخی از داروهاشون که توی داروخانه عرضه میشه، تقلبی هست!

ج. شاید اونجا برخی از داروهاشون که توی ماهواره تبلیغ میشه، اصل هست!

د. شاید می خواهند دو تیم فوتبال تهیه و به جامعه عرضه کنند!

الف.راستگو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا